sâmbătă, 4 iunie 2011

Sanitarii priceputi.

Heeeh... acum vreo două săptămâni am participat si eu la concursul de acordare a primului ajutor Sanitarii pricepuţi. Pff... dacă leşiţi pe stradă , apelaţi la mine acum :]] Ştiu să fac resuscitarea. Vedeţi voi dacă vă mai treziţi după ce vă dau eu primu' ajutor sau dacă staţi la o cafea cu Sf Petru . =]] Aşa lăsând gluma la o parte... mai obligat, forţat m-am  băgat şi eu în chestia asta. Sincer mai mult pentru un 10 la bio. Chiar nu prea am eu legături strânse cu medicina, sau cu rănile sau mai ales cu hemoragiile care dacă le văd pic dracu' pe acolo. >.> Şi am rămas plăcut surprinsă de faptul că ... mi-a plăcut toată chestia asta. Mă bucur că m-am băgat. Pregătirea până la concurs... nu a fost foarte intensă, dar suficentă. Ne-am descurcat.
Concursul a căzut într-o zi de sâmbătă... trăzni! ce chin să mă trezesc eu de dimineaţă sâmbăta. Dar am reuşit! *aplauze* Pe drum spre şcoală eram mai mult adormită decât trează şi am mai avut şi norocu' să mai dau peste nişte cocalari care au început să ma fluiere, am crezut că-i iau la bătaie, la ce nervi, emotii, somn aveam în mine la momentu' ăla. Surpriza a fost când mi-am dat seama că de fapt şi ei paritcipau. Tot concursul şi la proba teoretică şi la practică tot la mine se holbau... dar asta e altă mâncare de peşte. Anyway... am ajuns în curtea şcolii, mi-am găsit echipajul şi pe profa de bio şi ulterior şi pe doamna asistentă... care ne-a îmbracat în nişte saci cu emblema Crucii Roşii şi tot spunea 'Ce drăguţi sunteţi! :x'. După ne tot stresa să nu-i murdărim sau şifonăm sacii... pardon halatele .
La proba teoretică .. am rămas puţin stupefiată când a zis nenea ăla că avem doar 10-15 minute la dispoziţie pentru a termina tot testul ăla grilă. Pff... dar am ştiu la aproape tot. Două întrebări erau din ce am învăţat eu, şi nu am dat-o în bară. Am greşit la o singură întrebare, la cere nu-i uit răspunsu' nici in zi de azi... pe centimetru pătrat de piele sunt 40.000 de microbi... sau oare era 40.000 de milioane? Whatever... retrag ulitma afirmaţie. =]] Mă rog, până la urma la întrebarea aia , am dat-o pe clasica metoda cu ' Ala Bala Portocala'. N-am avut noroc... Apoi după ce am terminat proba practică...şeful de echipaj, care la noi s-a nimerit să fiu eu... a trebuit să meargă să preadea lucrarea şi să-şi ia un bileţel cu numărul cu care v-a intra la proba practică. Ei bine.... dragii mei colegi de echipaj înainte să mă duc cu aia la catedră, un singur lucru mi-au zis ' Orice, numai numărul unu nu-l lua!' Şi ce număr credeţi că am luat? Fix unu, ironic, aşa-i? Mă rooooog... eu şi norocul, exact ca şi vaca cu baletu' =]]. Whatever.... înainte să începem, am mai primit sfaturile de rigoare... şi apoi, am deschis concursul. Yeeeei! *not!* Ne-a picat ceva relativ uşor... un pacient cu puls  slab, respiraţia sacadată, cu o rană penetrată care sângera abundent, hainele victimei fiindu-i îmbibate cu sânge. Rana era în zona abdomenului. Pfff.... acum aş ştii ce să fac, pas cu pas, dar atunci ce-i drept m-am cam blocat. Şi nu doar eu , tot echipaju'. Cei de la bandaje tremurau şi abia au reuşit să-şi pună mănuşile :)). Cea cu suportul psihologic nu ştia ce să mai zică şi cel care trebuia să cheme ambulanţa după ce şi-a făcut treaba stătea să se uite la noi. Mă rog... până la urma am scos-o destul de bine. Ni s-a reproşat doar faptul că am vorbit doar eu şi trebuiau de fapt să vorbească toţi, că victima nu a prea benificiat de suport psihologic şi am cam greşit poziţia de transport. Dar au fost vreo doua echipaje descalificate, cateva mult mai slabe ca  noi... şi doar vreo 1-2 mai bune.
Până la urmă a fost bine... am luat locul patru, deşi profa de bio s-a uitat puţin înainte să se anunţe rezultate şi eram pe locul doi sau trei, acuma cum am ajuns pe patru, numa' domnu' ăla cu gura mare ştie. În lumea asta chiar totul e pe şpagă şi corupţie? Urât, foarte urât! Mă abţin de la alte comentarii...
Ei , per total mi-a plăcut şi m-aş duce şi la anul , cu aceiaşi colegi tembeli, cu care m-am distrat aşa bine la pregătire şi pe care-i ador aşa tembeli cum sunt! :x

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu